Sunday, 21 May 2017

Pengalaman Naik Hot Air Balloon di Cyberview Resort and Spa

Assalammualaikum dan hai semua
Nak tanya ini, anda semua pernah dengar tentang Cyberview Resort dan Spa? Kalau Neeza sendiri, Neeza memang kenal Cyberview Resort and Spa ini sebagai tempat yang menarik untuk mengadakan majlis kahwin @ wedding hall gitu~ Al maklumlah baya-baya usia ini memang kena ambil tahu. Tetiba rasa malulah (walaupun masih belum ada boyfriend). Hehe.

Akan tetapi Neeza belum berpeluang untuk jejak kaki ke Cyberview Resort and Spa ini sehinggalah minggu lepas, pada 14 Mei lalu, Neeza hadirkan diri ke Momentous Cocktail di mana 20 orang tetamu pertama berpeluang untuk naik belon udara panas @ hot air balloon bersama pasangan.

Sebenarnya Neeza tak sangka akan ke sini sebab tetiba sahaja, sahabat Neeza, AJ ajak dan dia kata Fyra ikut sekali. Lagipun tak buat apa masa itu, dari stress duduk rumah baik ikut mereka sahaja. Maklumlah dah lama tak jumpa Fyra juga. Hehe.

Makanya Neeza bertolak bersama AJ dari Shah Alam ke Bangsar dan di sana, Fyra akan ambil kami dan seterusnya bertolak terus ke Cyberjaya. Kami bertolak dalam pukul 3 lebih rasanya. Apa yang menarik, sekiranya dapat jadi 20 orang tetamu pertama ini, kami dapat melihat persekitaran Cyberjaya pada waktu senja. Menarik sangat tau.
Alhamdulillah, bila sampai Cyberview Resort dan Spa, kami berjaya menjadi antara 20 orang tetamu pertama. Gigih betul tau. Yeayy!
Sebelum menanti belon udara panas itu siap dipasang, kami berjalan-jalan dahulu di kawasan sekitrar Cyberview Resort dan Spa. Tak sangka, selain sesuai untuk adakan majlis kahwin, tempat ini memang sesuai sangat untuk bercuti dengan tenang sebab kawasan sekeliling yang berkonsepkan alam sekitar. Tengoklah kolam renangnya. Cantik beb. Nasib baiklah masa ini Neeza tak bawa baju renang, kalau tak dah lama terjun ini.
Alatan dan bahan-bahan yang digunakan untuk rawatan urutan badan di spa Cyberview Resort
Cyberview Resort dan Spa juga menyediakan urutan kepala dan badan selama 5 minit semasa majlis ini. Bukan main AJ dan Fyra kena urut. Mula-mula Neeza tak nak sebab kena buka shawl dan tak pakai skarf ninja tapi akhirnya, lepas naik hot air ballon itu, terus pergi buat berurut. Lega amat!
Sudah tentu Neeza berpasangan dengan Fyra masa naik belon udara panas. Teruja sangat tau! Sebenarnya setiap kali naik belon udara panas memang akan teruja, ya tak? Hahaha. Cantik tau tengok kawasan Cyberjaya dan Putrajaya masa waktu senja ini. Kalau tengok bersama pasangan sehidup semati lagi romantis tau. Ececeh.
Sewaktu Momentous Cocktail di Karma Bar and Lounge (nama salah satu kafe di Cyberview Resort dan Spa ini), mestilah ada jamuan minum petang dan tetamu yang hadir bukan sahaja berpeluang untuk menaiki belon udara panas @ hot air balloon ini, tetapi berpeluang untuk menang cabutan bertuah yang disediakan oleh pihak Cyberview Resort dan Spa tapi apakah daya, nasib tidak memihak kami. Tak apa, tujuan asal memang nak naik hot air balloon itu je sudah cukup menggembirakan Neeza.
Memang comel-comel sungguh makanan di sini. Dah nama pun jamuan minum petang. Dapatlah rasa makanan kecil-kecil ini. Rasa dan kualiti memang baik. Agak macam inilah hidangan diraja kan? Neeza pernahlah tengok rancangan di televisyen, tak ingat nama rancangan itu tapi mengisarkan penyediaan makanan untuk keluarga diraja apabila menerima tetamu.
Maklumlah keluarga diraja mestilah ikut protokol hidangan makanan, bermulanya pembuka selera sehinggalah pencuci mulut, jadi sementara tunggu hidangan makanan malam misalnya, jika tetamu hadir pada waktu petang mereka dihidangkan dengan makanan yang comel seperti ini.
Tetap mengenyangkan kami apabila menikmati hidangan comel ini. Teruja juga tau! 

Terima kasih kepada pihak Cyberview Resort dan Spa yang memberikan pengalaman berharga kepada tetamu-tetamu yang hadir terutama sekali dapat menaiki belon udara panas @ hot air balloon. Bukan selalu tau dapat pengalaman sebegini. Rasanya kali terakhir Neeza naik belon udara panas sewaktu kecil di Melaka. Lama tau. Terima kasih sekali Cyberview Resort dan Spa. Harapnya adalah lagi penganjuran sebegini selepas ini.

Maklumat lebih lanjut,                  
Instagram: @cyberviewresort
Facebook: Cyberview Resort

Salam sayang,
Neeza.

Saturday, 20 May 2017

Persediaan Seorang Wanita - Sihat dan Cantik bersama Nuvafemme®

Assalammualaikum
Anda nak tahu tak? Sejak Neeza tekad untuk kurus tahun lepas (tahun ini naik balik, sikitlah), Neeza mula mempunyai kesedaran untuk menjaga tubuh badan ini. Maklumlah kita sebagai perempuan ini kenalah jaga aset-aset kita dari sekarang, bak kata mak bidan "badan nak pakai lama".

Yalah, mana cukup dengan kuruskan badan je, aset pun mestilah kena mantap dan montok gitu. Jadi, Neeza mula mengambil beberapa makanan tambahan walaupun usia masih di awal 20 an. Antara produk makanan tambahan yang Neeza amalkan sekarang ialah Nuvafemme®.
Neeza tertarik dengan produk Nuvafemme® kerana Nuvafemme® merupakan supplemen tambahan yang diekstrak daripada 100% isoflavon soya organik. Kesukaan Neeza ialah soya. Nuvafemme® membantu mengembalikan ciri-ciri feminine wanita-kulit, payudara dan tulang dengan ciri-ciri yang ‘mimik’ hormon wanita estrogen.

Apabila penghasilan kolagen aktif, kulit menjadi tegang, gebu dan kelihatan lebih muda dengan terpadamnya garis-garis halus serta kedutan. Makanya, kulit gebu, kurang garis halus, lebih lembap dan kelihatan lebih muda. Kesan juga dapat diperhatikan pada payudara dengan memperbaiki tona, saiz dan keterampilan yang lebih sempurna untuk seorang wanita.

Nuvafemme® mempunyai struktur unik iaitu pembentukan genestein mampu 'meniru' sifat2 hormon estrogen, lantas mengawalatur keseimbangan hormon tersebut dalam badan wanita. Setiap dos memastikan kuantiti genisteinkonsisten dan diekstrak melalui teknologi 'Pemiawaian Dua kali' (Double Standardization).
Ekstrak genistein daripada isoflavon soya yang terdapat di dalam Nuvafemme® juga dapat membantu mencegah kelesapan tulang. Proses kelesapan tulang biasanya menyebabkan pengurangan ketinggian, tulang belakang yang bongkok dan kejadian tulang patah yang lambat sembuh. Itu sebab kita selalu nampak wanita yang berusia lanjut bongkok kerana mengalami kelesapan tulan. Dengan melawan kelesapan tulang, Nuvafemme® membantu membina tulang yang lebih kuat dengan mengurangkan risiko tulang patah serta membentuk postur tegap dan tegak. 

Ini sangat bagus sebagai persediaan untuk perempuan menghadapi penuaan dan simptom menopous. Kalau dulu wanita pertengahan usia yang selalu dikaitkan dengan perimenopouse tapi gaya hidup zaman sekarang, ia tidak mustahil untuk terjadi kepada wanita muda seperti Neeza, makanya pil ini sangat sesuai diamalkan oleh wanita bermula 18 tahun sehingga 60 tahun dan disarankan diambil 2 kali sehari iaitu pada waktu pagi dan waktu malam.

Untuk wanita yang sering kali menghadapi perubahan mood terutama ketika pre menstrual (PMS), memang digalakkan untuk mengambil kerana Nuvafemme® juga membantu mengawal atur keseimbangan hormon di dalam badan wanita. Maka, isu penuaan bukan lagi suatu masalah kepada seorang wanita yang kekal selamanya.

Selepas mengambil Nuvafemme®, kebanyakan wanita mengatakan “mood” mereka bertambah ceria dan keyakinan bertambah hanya setelah beberapa minggu pengambilan. Mereka merasakan keadaan lebih terkawal dan dapat menagani stress dengam lebih baik. Bukan hanya sekadar manfaat secara fizikal, malah mereka kekal feminin dengan lahirnya keyakinan kewanitaan. Gitu~
Jadi tunggu apa lagi? Ayuh kita kaum wanita mari amalkan Nuvafemme® dan ia boleh didapati di farmasi terkemuka seperti Guardian dan Watson seluruh negara pada harga RM 108.00 untuk sekotak yang mengandungi 50 biji tablet dan RM 178.00 untuk 90 tablet.

Untuk maklumat lanjut



Salam sayang,
Neeza



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2016 JIAKREATIFELT.